Menü

3 napos 5 elem túlélő túra a Pilisben

Mikor lesz?

2015 Július 24-26

Péntek délelőtt indulunk, és vasárnap este jövünk haza

Hol lesz?

PILIS

Helyszín: Az 3napos túra Pilisszentkereszt környékén lesz, a Pilisben, Budapesttől nem olyan messze. Leginkább erdőben, mezőn, patakokon, hegyormokon, elhagyott laktanyákban és barlangokban, mivel folyamatosan vándorolni fogunk a 3 nap során. Tehát mivel ez egy túra, így mozgásban leszünk és mind a két este más más helyen fogjuk elszállásolni magunkat.

3 napos 5 elem Túlélés Bushcraft túra

Ninjutsunak rengeteg része van, ha csak a 18 Jutsut nézzük is, melyeket elég nehézkes volna a „sima hétköznapi” edzéseken gyakorolnunk, így egy speciális Túrát szervezünk idén negyedik alkalommal, egy nagyon különleges Pilisi útvonalon, ahol megismerkedhet minden résztvevő ezeknek az alapjaival. A Túra témája a természet és a természetben való létezés lesz, ahol főként a ninjutsu egy alap katájával a Gogyo no katával, az 5 elem katájával fogunk foglalkozni, olyan körülmények között, ahol könnyebben elemezhetjük ezeknek az elemeknek a természetét, és így sokkal jobban el tudjuk sajátítani az elemek képviselte mozgást. (Barlang-Föld, Forrás-Víz, Tábortűz-tűz, Hegycsúcs-szél, Forrás-Víz, Éjszaka-Éter)

A spirituálisan is különleges töltettel rendelkező nem hétköznapi helyszínek segítik az elmélyülést és a természettel való harmonikus összehangolódást, hogy ki tudjunk szakadni a hétköznapi kényelmes életünkből. Valamint további különleges élményt és tapasztalatot jelent, hogy csak az lesz nálunk, amit viszünk, és nem lehet leugrani az éjjelnappaliba semmiért, hiszen a túra folyamán jó pár kilométerre leszünk minden lakott településtől.

TOVÁBB CSAK BÁTRAKNAK!

Hol fogok aludni?

Ez a túra nem a kényelemről, inkább a természethez való alkalmazkodásról, a természettel összhangba kerülésről szól. Sátorban lesz az alvás, hálózsákokban, meg abban amit hozol még magaddal. De azt cipelned kell a túra folyamán is, szóval nem érdemes túl nagy méretű és súlyú dolgokra pazarolni az energiát. Terveink szerint amúgy is jó idő lesz…

Mit fogok enni?

Többnyire amit hozol magaddal, aztán előfordulhat, hogy találunk egy szederfát az erdőben, de erre nem érdemes számítani. Javasolt konzervek, minden napra egy nagy konzerv fő étkezésnek, némi szénhidrát, kenyér, ami a táskában elfér, müzli szeletek minden mennyiségben, valamint csokoládé, valamint minden napra egy alma. („Mert minden nap egy alma, távol tartja a háztól az orvost.”)

Valamint érdemes hozni pár nagyobb flakont, amiben az egy napra való víz adagod elfér, mert minden nap lesz ugyan forrás, de az nem a táborhelynél lesz, így be kell osztani az ivóvizet.

Mi lesz a program?

Program: Mivel ez egy edző túra lesz, ezért leginkább fejlődni megyünk oda mindenféle téren. Maga a természetben való mozgás, a természettel való összehangolódás lesz a fő minden kori feladat, ahol a kényelmi zónánkból kizökkenve fogunk létezni. Tábor állítás, őrség szervezése, őrség végzése, tűzgyújtás, ami akkor különösen izgalmas, ha tilalom van és úgy kell megoldani, hogy ne legyen látható…

Ezen kívül mivel ilyen közel leszünk a természethez, így a különféle speciális helyszíneken a Ninjutsu 5 alap elem katájával fogunk megismerkedni. (föld, víz, tűz, levegő, éter.) Mármint leginkább azok, akiknek lesz kedve és ereje hozzá még a gyaloglás után.

Első nap vágunk magunknak vándor botot, egy hambo-t (90cm), vagy Jo-t (120cm) és ezzel fogunk mozogni, valamint edzeni. Megtanuljuk eszközzel is a Katákat.

Első nap:

3 napos 5 elem Túlélés Bushcraft túra

HÉV-vel elmegyünk Pomázig, ott felszállunk a Dobogó kői buszra, amivel elmegyünk Pilisszentkeresztig. Innen rövid eligazítás után a Trézsi „szeretet” forráshoz vesszük az utunkat, ahonnét felmegyünk egy csúcsra (László kúpja 757), Pazar kilátás közepette (Első szállás), majd onnan felkutatjuk a rég elhagyott katonai objektumot, ahol van néhány üres rakéta siló, aminek nagyon különleges tulajdonságai vannak. (Itt lesz az első edzés). Majd tábort verünk egy gyönyörű kilátású és turisták által nem nagyon ismert lankán.

EDZÉS: Egy elhagyott katonai rakéta támaszponton a hegy tetején fogjuk az üresen álló silókban megismerni az éter katáját (Ku-no-kata), amihez a hang és a hallás tartozik, Majd a silók tetején a hegy csúcsán a szél katáját, amihez az érintés és a tapintás tartozik. (Fu-no-kata)

Második nap:

Korán kelünk, a Szent kútnál vizet veszünk, megfürdünk, és a Kopasz-hegy és a Csupasz-bérc között elmegyünk a fagyott katonához (tervezett első tréning), majd a vörös dagonyán át a Bükkös patak mellett el megyünk a Hársas és az Ispán hegy között a Sikárosi medencéhez. Ez egy hatalmas rét, ahová szintén nem nagyon járnak turisták, szóval csak magunk leszünk a tervek szerint, jó pár kiló méterre a  civilizációtól (tervezett második tréning). Itt tábort verünk és eltöltjük az éjszakát. (Ez utóbbi módosulhat a csapat teljesítményétől és állóképességéhez képest.)

EDZÉS: Este a tábortűznél, foglyuk elsajátítani a tervek szerinta tűz katáját, melyhez a forma és a látás képessége tartozik. (Ka-no-kata)

Harmadik nap:

Programja lesz a leghosszabb túra, olyan speciális helyszínekkel, amiken még a mai napig vitatkoznak a régészek is, hogy hogy hány ezer éve járnak ide a környék Sámánjai. Ezen a napon is rengeteg beszédes nevű helyen fogunk elhúzni, csapadéktól függően egy jéghideg vízesésben is fogunk fürödni (Csak a legbátrabbak) Majd este felülünk a Buszra, aminek a megállójánál ér véget a túra és vissza jövünk Budapestre.

EDZÉS: Reggel a Lajos Forrás kb 10-fokos vizében foglyuk felfrissülve elsajátítani a Víz katáját, amihez az íz és ízlelés tartozik. (Sui-no-kata) Délután pedig egy barlang mélyén fogunk megismerkedni a föld katájával. ide kell majd a mécses. (Chi-no-kata) Valamint meglátogatunk egy Táltos Barlangot egy ásatáson, amit sok-sok ezer éve használtak elvonulásokhoz a Táltosok.

FONTOS: Az edzéseken való részvétel fakultatív jellegű, nem kötelező.

JAVASLAT: Ez egy speciális program lesz, szóval ténylegesen ki fogunk szakadni abból amiben épp élünk, hogy csak azok a dolgok tisztuljanak le amik akkor és ott fontosak lesznek. Így csak azoknak javasoljuk a jelentkezést, akik megfelelő érettséget éreznek magukban arra, hogy olyan élményekben legyen részük, ami garantáltan megváltoztatja az életüket. Mind testi, mind szellemi, mind lelki síkon.

Mit kell hoznom?

A legfontosabb, hogy annyi mindent hozzál, amit elbírszsőt nem csak odébb tudsz vinni, vagy elvinni egyik buszmegállótól a másikig, hanem képes vagy azt órákon keresztül cipelni hegynek fel és hegynek le. Természetesen egy csapatként megyünk és egy csapatként is térünk haza, de senki sem fogja vinni a cuccodat, mert mindenkinek elég lesz a sajátja is. De nem kell megijedni rendszeresen tartunk majd pihenőket és természetesen figyelembe vesszük mindenkinek a képességeit. (Tavaly egy lánynak 2 nagy fekete szemeteszsáknyi cuccát ástuk el indulás után fél órával az erdőben, és a túra végén vissz mentünk érte.)

Ami mindenképpen legyen nálad:

• Élelem 3 napra : Ne akarj lakomázni, épp csak a legfontosabb tápanyagokat számold össze amire szükséged lehet. Legalább egy nagy konzerved legyen, hogy egy főétkezést mindenképpen meg tudj csinálni. Ne hozz olyan ételeket, amiket elő kell készíteni, hűtőben kéne tárolni, tejtartalmúak, vagy vágott gyümölcsöt, zöldséget tartalmaznak, mert ezek a melegben gyorsan romlanak. Érdemes csomagolnod csokoládét, szőlő cukrot, puffasztott rizst esetleg, meg ami még a fantáziádba és a zsákodba bele fér.
  • Folyadék/víz: Mivel elvileg hőség lesz, és terepen fogunk mozogni, nyugodtan számol 4l-folyadékkal. A legjobb két nagy ásványvizes üveg, amiket meg tudsz tölteni minden reggel vízzel, amikor a vízfelvevő helyhez érünk.
  • Vízhatlan Sátor. Össze is lehet beszélni, hogy többen legyetek egy sátorban, és ne kelljen mindenkinek külön hoznia.
  • Terepruha: Nem muszáj terep színűnek lennie, de legalább legyen zöld, mivel a természetbe olvadás lesz a lényeg, hogy ne kelts feltűnést, hanem épp ellenkezőleg, be tudj olvadni…
  • hálózsák,
  • kényelmes bakancs, (Ez az egyik legfontosabb, mert ha feltöri a lábad, akkor is menni kell tovább…)
  • elemlámpa, fejlámpa esetleg,
  • bicska, kés,
  • tisztálkodó felszerelés (Ne tusfürdővel, hanem szappannal)
  • öngyújtó 2,
  • 2 zokni legalább,
  • váltás alsó ruha, meg legalább minden napra tiszta póló.

Ami jó ha van, de meg lehet nélküle csinálni egy ilyen kalandot:

• Szúnyog-kullancs riasztó,
  • naptej,
  • elsősegély készlet (Legalább pár sebtapasz),
  • távcső,
  • varró készlet,
  • sapka,
  • fejkendő,
  • füstölő,
  • teamécses,
  • kis balta,
  • minifűrész,
  • válthatósávú Urh-s rádió.

Ki jöhet?

A Táborba természetesen bárki eljöhet, ha betöltötte 14.-életévét, kortól, nemtől, vallási, faji, vagy bármiféle más megkülönböztetéstől függetlenül. (18 év alatt írásos szülői hozzájárulás és kíséret kötelező)-

Túlélő Túra a Pilisben. Hajnali fürdés és edzés a Lajos Forrás vizében

Mennyibe kerül?

16000 Ft

De ha július 12-ig regisztrálsz és befizeted, akkor csak:

9500Ft

Veterán kedvezmény, ha már voltál velünk akkor csak 5000Ft

Vélemények a túlélő túráról:

Köszönöm a túrát !
A természet szépsége (amíg az ember be nem teszi oda a lábát), vagy a köszönet azoknak, akik miatt lehetőség nyílott erre a túrára teljesen magától értetődő. De az, amit ez az út kihozott az emberekből, az annál kellemesebb meglepetést hozott. Az összetartás a közös célért, egymás hülyeségeinek elfogadása, és egymás értékeinek tisztelete, az ott szövődött barátságok legalább olyan hatalmas erőt adtak, mint az út közben talált hűvös vizű színtiszta források. Mintha hetekig lettem volna távol a fárasztó és lélekőrlő hétköznapokból. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Módos Balázs
Én is rég éreztem magam ilyen jól, végre nem csörgött a telefon, nem hallottam a repülők és az autók zaját, csak a természet hangjait. Az „igénybevétel” ellenére nagyon feltöltődtem.
A legnagyobb élmény az volt, hogy segíteni tudtam Gabinak vinni a hátizsákját, amikor megsérült a lába. Az elején tanácstalan voltam, hogy meddig fogom bírni, de fejben sikerült eldönteni, így nem volt gond. Az sem mellékes, hogy az öcséd legalább háromszor jött hátra, hogy leváltson a cipekedésben, segítsen vinni.!!
Megtanulhattam beosztani a rendelkezésre álló ivóvizet, valamint azt, hogy napnyugta előőt legalább két órával célszerű táborhelyet választani, a menedékeket (sátrakat) állítani, tüzet rakni, fát gyűjteni stb.. mert sötétben mindez sokkal nehezebb. A második nap volt erre a jó példa amikor többen vissza akartak menni a magasles melletti tisztásra, én a maradás és a továbbmenés mellett hezitáltam. A határozott döntésednek köszönhetően sikerült az az este is olyan „kényelmesre” és nem kapkodósra, ha vissza vagy tovább megyünk tuti, hogy ránksötétedik.
Egy szó mint száz, rengeteg tudással és élménnyel lettünk gazdagabbak, így köszönöm a szervezést az előkészületeket és mindent amit a túrán kaptam Tőled/Tőletek.
Tóth Miki
Mielőtt jelentkeztem, ötször meggondoltam, és jól éreztem, hogy nem szabad kihagynom… Már akkor tudtam, hogy rengeteget fogok tanulni és kapni ott. De annàl amit elképzeltem, még ötvenszer többet kaptam Tőled és a Fiúktól! Pedig az is nagyon-nagyon sok, amit elképzeltem! Ez az egyik amiért nagyon hálás vagyok, a másik meg ahogyan segítettetek végig!
Ilyen katonai vonulást sem láttam még! Ilyen katonai tábort sem! Sátorfelállítást és visszacsomagolást sem. Hálózsákban sem aludtam még. Forrásban sem fürödtem még, de ez csodás élmény volt így, hogy ennyire vigyáztatok ránk!
Az is sokat elmond, hogy egyáltalán nem neheztelek azért sem, mert naponta letört egy-egy körmöm. Három. Máskor ezért haragszom, egyért is. Simán és szó nélkül vállaltam.
Köszönöm, hogy képesek voltatok átvinni egy olyan magas, keskeny gerenda-ágon, ahová soha nem merészkedtem volna fel magamtól! Eddig az ilyen helyeket úgy kezeltem, mint a szakadékot vagy a tüzet: eszembe sem jutna belemenni! Ezenkívül számomra ezek csak távolról csodálható szépségek voltak. Még most sem értem, hogy tudtál rávenni, hogy oda rálépjek és hogyan is vittetek át rajta!  Nagy élmény, hogy már megfordulhat a fejemben az is, hogy a jövőben ilyen helyekre oda is léphetek és talán majd még át is tudok menni ilyen helyeken!
A Túlélő túra nélkül nélkül ezt a szuper barlangot sem láthattam volna soha, csak tévében!
Tanultam csomagolni, kést élezni is.
Szerintem fel sem tudom sorolni mi mindent köszönhetek Neked és a Fiúknak!
Nem túloztál, amikor azt írtad, hogy ezzel a túlélőtáborral megváltoztatod az életemet és engem is! Egész életre szóló, csodálatos élményt kaptam Tőletek, és egész életemre megváltoztam sok dologban. És bátrabb lettem. És most már jobban tudok vigyázni magamra, ha nehéz helyzetbe kerülök.
Nyírő D. Niki

Hogy tudok jelentkezni?

Itt kell megadnod neved, emiled, telefonszámod, születési éved. Ezután ha sikerült a jelentkezésed, akkor át dob egy “Sikeres Jelentkezés” oldalra, majd kapsz a postafiókodba egy megerősítést kérő emilt. Utána már csak be kell fizetned az előleget, és akkor lesz biztos a helyed a táborban. Ha valami nem így történik, akkor legyél kedves írni egy emilt a ninjutsubudapest@gmail.com címre, mert a technika ördöge állt közénk. (A számlálóval ne foglalkozz, ha a regisztrációd után nem vált át egyből, eggyel kevesebbre, mert általában Reggelente frissül.)

(Már csak   1 hely)

Név:*
Email:*
telefon:*
Szuletesi ev:*

Itt tudod megnézni a  többi fényképeket a túráról és a helyszínekről!